További információk
Szerző | |
---|---|
Méret, kötésmód | |
Terjedelem | |
Kiadás éve | |
ISBN | |
Sorozat |
2490 Ft
A szerző a közoktatás társadalmi-gazdasági környezetének, területi különbségeinek feltárására vállalkozott a földrajzi szakmában úttörőnek tekinthető oktatásföldrajzi vizsgálatokkal. Legfőbb célkitűzése a területi különbségek okainak feltárása, az oktatás- és területfejlesztés elősegítése. A könyv először az 1991-es és 2001-es népszámlálások adatainak alapján nagy vonalakban bemutatja az ezredforduló demográfiai folyamatait és településrendszerét. A magyar közoktatás területi egyenlőtlenségeinek általános felvázolása után kiemelten foglalkozik a Dél-Dunántúl oktatási helyzetével, a közoktatás területi összefüggésrendszerével. A részletes adatbázison alapuló vizsgálatok azt bizonyítják, hogy bár az oktatás térségformáló szerepe elismerésre méltó, de önmagában nem képes lényegesen befolyásolni egy területi egység fejlődését. A falusi iskolákból középfokú iskolákba kerülő fiatalok a teljesítménykülönbségek miatt gyakran kudarcot vallanak és lemorzsolódnak. Ezért is indokolt a falusi kisiskolák megmentése, anyagi helyzetének, infrastruktúrájának javítása.
Szerző | |
---|---|
Méret, kötésmód | |
Terjedelem | |
Kiadás éve | |
ISBN | |
Sorozat |